26.10.2009

Mimarlık Bölümü Yeni Zorunlu Dersler & Açılımları:

Günümüzde gelişen olumsuz ekonomik şartlar ve mesleki dünyanın karşı konulmaz dönüşümü neticesinde mimar adaylarının gelecekteki potansiyel mağduriyetlerini engellemek amacıyla mimarlık fakültelerine bir takım yeni zorunlu dersler teklif edilmiştir. Bu dersler:

Mimari Tasarıma Giriş:

Öğrencinin mesleki sorumluluklarını anlayarak tasarım ufkunun deneysel yöntemlerle genişletilmesi. Yerli, yabancı dergi ve kitaplar üzerinden önceden tasarlanmış olan projelerin geleneksel ve dijital yöntemlerle suretlendirilmesi üzerine ilk çalışmaların yapılması. Tasarımda seçicilik vasfının öğrenciye kazandırılması.

Mimari Proje 1-2

Mimari tasarımın ilk kez arazi ile beraber değerlendirilmesi. Buna göre dergilerden ve kitaplardan seçilen doğru projelerin araziye adaptasyonunun sağlanması. Doğru araziye doğru proje…

Mimari Anlatım Teknikleri 01

Mimarın müşteri ile olan ilk ve en önemli ilişkisindeki hitabet kabiliyetinin geliştirilmesi. Bu derste “çok konuşan çok bilir.”sloganından hareketle öğrenci bir demagog olma yolunda ilk adımı atacaktır.

Mimari Anlatım Teknikleri 02 “Söyleme Giriş”

Mimar, kendi varlığı adına bir söyleme ihtiyaç duyar. Bu söylemin desteklenmesi için özellikle eskimiş anglo-sakson yazınının ve 20.yy Avrupa felsefesinin çok iyi kavranmış olması gerekmektedir. (Nietzche, Heidegger, Wittgenstein, Foucault, Derrida vb.) Bir mimar bu bilinç düzeyinde gezmelidir. Sıkıştığı zaman “Konuşamayacağımız konular hakkında konuşamayız.” diyebilmelidir.

Şantiye Organizasyonu

Şantiye içerisinde farklı disiplinlerin kafalarına göre hareket etmesi sayesinde oluşan kaotik yapının giderilmesi adına mimarın yapması gerekenler.

Proje Teklif Yöntemleri

Kar amacı güderek çalışmak isteyen mimarlar için çok önemli olan mimari hizmet teklifi sunma yöntemlerinin öğrenciye aktarılması.

Sosyal Statü Teknikleri

Mimarlık mesleğinin maddi olanakları yüksek olan kesime hitap etmesi nedeniyle mimarın bu statüde kendine yer edinebilmesi adına uygulayabileceği sosyalleşme teknikleri.

Müşteri İlişkileri 01-02

Günümüzde mimar ve işveren arasındaki ilişkilerin sürekli bir dalgalanma yaşadığı görülmektedir. Farklı proje aşamalarında müşteri ile ilişkinin stabil olarak sürdürülebilmesi için psikolojik tekniklerin öğrenciye verilmesi, egonun alınması.

Belediye Müzakere Yöntemleri

Bir kısım belediye çalışanları ile ilişkiler cephesinde, hayatın gerçeklerinin öğrenciye uygulamalı olarak sunulması.

İmar Yönetmeliği Okuma Sanatı

İmar yönetmeliklerinde her zaman varolan açıkların kullanılarak proje üzerinden müşteriye avantaj sağlanması.

Ofis Ekonomisi

İleride ofis açıp patron olma hayaline kapılan öğrenciler için “oda aidatı”, “vergi”, “ofis masrafı”, “zorunlu ortak devlet” gibi başlıkların açıklanması.

Tahsilat 01-02

Proje bedelinin ödenmesinin uzun süreçlere yayılmasını ya da unutulmasını engellemek amacıyla tahsilat tekniklerinin sunumu. Ülkemizde mimari projeler tamamlandıktan sonra işverenlerde sıklıkla kısa süreli hafıza kaybı ya da amnezi gibi problemler görülmektedir. Hatta bazı örneklerde işverenlerin bu rahatsızlıkları o kadar ileri boyutlara taşınmıştır ki telefonlarını bile açmayı unuttuklarına şahit olunmuştur. Bu talihsiz durumların yaşanmaması için mimarın alması gereken önlemlerin sunulması.

İleri Tahsilat 01-02

Ateşli silahlar ve uzakdoğu sporları.

http://www.guggenheim.org

FINALIST
CBS - CORK BLOCK SHELTER
Designed by David Mares
From: Setúbal, Portugal
Shelter location: Portugal
Date accepted: August 18, 2009

CBS is located at Vale dos Barris. It was designed to be an ecological and living block. In a microclimate that ranges from the dry heat to damp cold, the application of cork is a good way of thermally isolating the shelter and also providing acoustic insulation for study/sleep. The dynamic facade gives visual interaction when in living-studying mode; in rest-sleep mode it closes to provide privacy for its occupant.



dünyanın ilk tezat eko-şehri


Birleşik Arap Emirlikleri, Abu Dabi'de 'Masdar' adıyla dünyanın ilk eko-şehrini inşa ediyor.

Abu Dabi, son zamanlarda 'Masdar' adı verilen eko-şehriyle adından söz ettiriyor. Aslında Abu Dabi, verimli toprağı ve temiz su kaynakları olmayan, çorak ve sert çölün üzerine kurulmuş, bunaltıcı sıcakların tüm yıl boyunca devam ettiği bir şehir. Tüm bu olumsuz koşullara rağmen şu anki dünya petrol rezervlerinin yüzde sekizlik bir kısmına sahip olması, Abu Dabi'yi görece yaşanılabilir kılıyor. Ama yukarıda sayılan tüm bu çetin iklimsel şartları aşmak için kullanılan yöntemler, Abu Dabi'yi kişi başına yapılan petrol tüketimi listesinde birinci sıraya çıkarıyor. Bu tüketimin başlıca sebepleri kullanılan araçlar, havalandırma sistemleri ve denizden temiziçilebilir su elde etmek için yapılan 'tuzdan arındırma' işlemleri. Dünyanın ilk ekoşehrini Abu Dabi'de inşa etmenin, bazı simgesel sebepleri de var. Örneğin Masdar, Birleşik Arap Emirlikleri'nin petrol tükense bile sağlamlaştırmak istedikleri 'enerji şehri' vizyonunu temsil ediyor. Bir diğer sebebi ise proje sorumlusu İngiliz mimari şirketi Foster&Partners'ın temsilcisi Gerard Evenden şöyle açıklıyor: "Eğer bu projeyi Abu Dabi'de hayata geçirebilirsek, dünyanın her yerinde başarılı olabileceğimizi de anlarız." Masdar, 22 milyar dolar bütçesiyle, Çin'in 'Dongstan' projesini askıya almasından sonra şimdilik üzerinde çalışılan tek ekoşehir planı. Altı kilometrekarelik bir alana yayılması planlanan şehir, 50 bin kişiye ev sahipliği yapacak. Proje hayata geçtiğinde, dünyanın karbon salınımı yapmayan, güneş ve rüzgârdan faydalanarak kendi enerjisini üretebilen tek şehri olacağı gibi, ürettiği enerjiyi ihraç etme kapasitesine de sahip olacak. Şehrin tamamı en fazla beş katlı binalardan oluşuyor. Uzun ve geniş yolların tercih edilmeyeceği şehir, kısa ve dar caddelere ayrılarak rüzgârın serinlik getirmesine olanak sağlayacak. Ayrıca, ulaşımın kişisel araçlarla yapıldığı bu kültürde bir yenilik olarak Masdar'ın tüm sokakları araçlara kapalı olacak. Tüm bu devrim niteliğindeki fikre karşın Masdar'da bazı çelişkiler söz konusu. Bunların ilki, bütün yolların araçsız projelendirilmesine rağmen toplu taşımacılığın seçenek dahiline alınmaması. Masdar taşımacılığı yer altından bile olsa 'kişisel' yapılandırılacak. İkinci çelişki ise şehir planının, bu kadar yenilikçi düzene rağmen geleneksel modele göre yapılması.